Quan vam arribar a Martorell, estàvem molt nerviosos per aquell tren tant estrany que anàvem a veure. Ens vam posar a esmorzar i, quan vam acabar, van venir dues noies a explicar-nos com funcionava aquell tren tant i tant misteriós. També ens van dir que antigament la gent viatjava amb aquest tipus de tren!!! És un tren que funciona amb carbó i, com que tots els nens i nenes no sabíem el què era el carbó, ens en van deixar tocar una mica. Ens vam posar NEGRES!!! (sinó mireu quina cara i quines mans que teníem…)
Quan van acabar l’explicació, vam anar cap a fora per veure el tren de vapor, era de color negre i tenia una forma molt estranya, de fet ja ens ho havien dit, era un tren ben diferent. Quina emoció! Vam entrar a dins i la nostra sorpresa va ser que era tot de fusta.
Llavors una noia ens va fer sentir el soroll que feia quan el tren funcionava (de fet us podem assegurar que en feia molt de soroll). A més a més vam comptar que passàvem per 6 túnels!!
Vam fer una parada per poder sentir bé el seu xiulet i veure el fum que treia, quina fumera!!! Era un fum ben negre (es clar, com el carbó).